Even voorstellen: Joyce Leenheer, Teamleider Operatie

Bij van Arkel maken onze mensen het verschil. In elke nieuwsbrief stellen wij iemand aan u voor. Mensen die hier al jaren werken, maar ook nieuwe gezichten. Dit keer in ‘Even voorstellen’ Joyce Leenheer, Teamleider Operatie.

“Mijn naam is Joyce Leenheer, ik ben werkzaam als teamleider operatie bij van Arkel sinds mei 2008. Ik ben al 25 jaar actief in de creditmanagementbranche. Daar heb ik meerdere functies vervuld, van telefoniste tot incassomedewerker en uitgegroeid tot teamleider. Door mijn jarenlange ervaring heb ik vele kanten van de deurwaarderij meegemaakt, waardoor ik makkelijk kan schakelen in bepaalde situaties. Door de verschillende functies die ik heb bekleed, ken ik de werkzaamheden van A tot Z. Samen met mijn vriend woon ik in een gezellig appartement in Den Haag nabij Kijkduin. In mijn vrije tijd ben ik graag te vinden op het strand, of breng ik mijn tijd door met vrienden/familie, waar een bourgondische levensstijl wel bij aansluit.”

Waarom deze functie?

“Door de verschillende functies die ik heb mogen beoefenen en de jarenlange ervaring heb ik veel kennis opgedaan om een juiste schakel te zijn tussen de wens van de opdrachtgever en de dienstverlening die wij bieden. Ik vind het belangrijk om de medewerkers van de teams die ik begeleid te coachen en daar waar nodig bij te sturen. In de functie als teamleider operatie komt dit allemaal samen.”

Wat weten veel mensen niet van jouw vakgebied?

“Bij iedereen is wel bekend wat een deurwaarder voor dienst verleend, meestal in negatieve zin. Wat vaak niet bekend is, is dat wij als Van Arkel ook doen aan MVI (Maatschappelijk Verantwoord Incasseren) Hierbij proberen wij onze debiteuren een helpende hand te bieden wanneer zij niet kunnen betalen, door ze door te verwijzen naar schuldhulp. Zo proberen wij geen onnodige kosten te maken voor opdrachtgever en debiteur. Daarin maken wij het onderscheid tussen de “niet kunners” en “niet willers” . Hier proberen wij zo veel mogelijk onze dienstverlening op aan te passen”.

Hoe ziet een gemiddelde dag eruit voor jou?

“Buiten het feit dat ik teamleider ben van de operationele afdeling ben ik ook kantoormanager van onze locatie Leiden, dit betekend dat ik dagelijks het kantoor open voor onze medewerkers. Dus dat is vaak een vroege start. Mijn dag kan heel erg verschillen, van externe afspraken met opdrachtgevers tot meewerken in het team. Verder houd ik mij bezig met het implementeren van nieuwe werkwijze en het coachen van mijn teams”.

Hoe zie jij de toekomst in jouw vakgebied?

“Ik denk dat de deurwaarder altijd zal blijven bestaan, alleen in een andere vorm gegoten. Het is belangrijk om in deze tijd bezig te zijn met de verschillende situaties waarin debiteuren verkeren. De manier van dienstverlening zal gaan veranderen”.